צור קשר המלצות האריה השואג חדשות לקוחות שירותים צוות פרופיל דף הבית
      English   מאמרי יחסי ציבור | יחסי ציבור לקוחותינו בתקשורת | האריה השואג 2011 |  יחסי ציבור  |  יעוץ יחסי ציבור חינם|  יחסי ציבור לקוחותנו בטלווזיה | יחסי ציבור הצלחה| Россия по связям с общественностью  | יחסי ציבור בארץ | יחסי ציבור לקוחות | יחסי ציבור מוניטין
זוכה פרס
האריה השואג 2009
האריה השואג 2010
 
רונן הלל  יחסי ציבור ותקשורת
לאתר החדש של יחסי ציבור רונן הלל 
מילון רונן הלל ליחסי ציבור, תקשורת ועיתונות

מאת רונן הלל
מנכ"ל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור

כדי להיעזר בשירותי יחסי ציבור וליהנות מתוצאות אפקטיביות, רצוי להכיר מספר מושגים מעולם התקשורת, העיתונות ויחסי הציבור.
ריכזתי להלן מילון מושגי היסוד בתחום יחסי הציבור, התקשורת והעיתונות. על כל אחד מנושאים והמושגים ניתן להכביר במילים ולהרחיב בהסברים, תיאורים ופרשנויות. הרשימה שלהלן מסבירה בקצרה אודות המושגים.

איגוד הישראלי ליחסי הציבור
זהו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות בישראל. באיגוד למעלה מ-400 חברים העוסקים במקצוע.

אמברגו עיתונאי

משרדי יחסי ציבור ודוברים נוהגים להטיל אמברגו תקשורתי לפני מסיבת עיתונאים בה מעוניינים לחשוף מידע/מהלך שמתוכנן להתפרסם במועד מתוכנן ומתוזמן מראש או בו זמנית בכל ערוצי התקשורת.
לעיתים, נוהגים משרדי יחסי הציבור והדוברים לעדכן על המהלך בשיחות אישיות עם עיתונאים עוד בטרם האירוע/המהלך, אך מטילים אמברגו תקשורתי בו נקבע עד מתי אסור לדווח.


אינטרנט
אין היום ערוץ תקשורת שאינו נעזר ברשת התקשורת הגלובלית הקרויה. אם בעבר נהגו לעבוד באמצעות טלפקס, פקס, מכונת הדפסה, הרי שהיום בעידן המודרני, מבוססת התקשורת על מדיה אלקטרונית ועל רשת האינטרנט.

אסטרטג
אסטרטג הוא האדם הקובע את מדיניות בדרך להשגת המטרה/היעד.
האסטרטג מתכנן את המהלכים השיווקים, את מערך יחסי הציבור והדוברות ואת המסרים התקשורתיים. האסטרטג קובע גם את אופי המהלכים התקשורתיים, דרכי הפעולה וכן גימיקים ומהלכים מיוחדים.
אסטרטג נעזר, בין היתר, בתובנות המבוססות על מחקרים, סקרים, דעת קהל וקבוצות מיקוד.
בארז הכלים של האסטרטג תוכלו למצוא כלי עבודה מגוונים ומושגים כגון מסיבת עיתונאים, ספין, קמפיין, שינוי עמדות ועוד.

אסטרטגיה
אסטרטגיה היא תוכנית העבודה המפורט לקידום מהלכים. בתחום יחסי הציבור מהווים התוצאות פועל יוצא של אסטרטגיה תקשורתית.

בלוגים
הבלוג הוא אתר אישי או יומן אישי ברשת. בעידן התקשורת העכשווית מהווים הבלוגים אמצעי נוסף להעברת מסרים והודעות לגולשים, לצד פורומים ורשתות חברתיות.
באמצעות בלוג אישי או בלוג חברה ניתן לספר על פעילות החברה, להכיר גולשים, לקדם מיתוג אישי באינטרנט, לקדם את החשיפה במנועי החיפוש ולהגיע לקהלי יעד.

און דה רקורד
הכוונה שהדברים שנאמרו/המידע שנמסר – נאמרו לציטוט ולייחוס. מושג זה הינו חלק מהשפה התקשורתית בין איש יחסי הציבור לעיתונאי.

אוף דה רקורד
הדברים שנאמרו והמידע שנמסר אינם לציטוט או ייחוס ואין לעשות בהם שימוש עיתונאי.

בית סוקולוב
הבית של העיתונאים. שם שוכנים משרדי אגודת העיתונאים. בבית סוקולוב נוהגים לקיים מסיבות עיתונאים.

בלעדי
מידע שנמסר לעיתונאי אחד/לערוץ מדיה אחד הוא בגדר בלעדי. בדרך כלל מדובר בידיעה בלעדית בעלת ערך חדשותי הזוכה להבלטה.

בריף
אלו הפרטים שנמסרים במהלך שיחה/פגישה לצורך הכנת הודעה לעיתונות, קמפיין, מהלך תקשורתי.

ברווז עיתונאי
ברווז עיתונאי הינו מידע מפוברק שהגיע לתקשורת ופורסם באחד או יותר מערוצי המדיה. הכוונה למידע שאינו נכון ואין לו בסיס.

ברנז'ה
בתקשורת מאוגדים באופן בלתי רשמי מספר מובילי דעה, פרשנים, עיתונאים, עורכים, צלמים, פרסומאים, אנשי יחסי ציבור וכו'. אלה מכונים ברנז'ה ולכולם שפה משותפת או פעילות מקצועית/תחום עיסוק משותף.

גוגל
מנוע החיפוש הפופולארי, המוביל והמתקדם באינטרנט. אם אתה לא בגוגל.... אתה לא קיים.

גזרי עיתונים (קטעי עיתונות)
גזרי עיתונים אלו הם הפרסומים והכתובת שמשרד יחסי הציבור אוסף עבור לקוחותיו.

דואר אלקטרוני
הדרך היעילה והפופולארית ביותר להעברת מסרים ברשת.

דד ליין
מונח המקובל על ידי כל מערכות העיתונים וערוצי התקשורת. משמעותו - המועד האחרון שנקבע לביצוע פעולה. בתחום התקשורת והעיתונות קיים דד ליין להעברת ידיעה תקשורתית לעורך וקיים דד ליין להדפסת העיתון וכו'.
עיתונאים המבקשים מידע ממשרדי יחסי ציבור לכתבה נוהגים להציב דד ליין.

דובר
דובר/דוברת - חברות, ארגונים, עמותות ותאגידים נוהגים למנות דובר או דוברת כדי לנהל ולתאם בין כל מערכי התקשורת הפנים הארוגניים והחיצוניים. הדובר הוא איש אמנו של המנכ"ל ומשמש יועץ אישי. ארגונים רבים נוהגים להעסיק דובר לצד מנהל יחסי ציבור/משרד יחסי ציבור וכו'.

דיוור ישיר
דיוור ישיר מהווה פלטפורמה לשיווק ישיר וממוקד לרשימות תפוצה איכותיות. באמצעות דיוור ישיר ניתן להגיע לקהלי יעד ממוקדים ולהעביר מידע/מסר. דיוור ישיר נעשה באמצעות דואר, דואר אלקטרוני ומשמש כלי תקשורתי בארגז הכלים של משרד יחסי הציבור, החברה.

האריה השואג
לענף הפרסום יש את קקטוס הזהב. למשרדי יחסי הציבור בישראל יש את האריה השואג – פרס יוקרתי המוענק על מהלכים/קמפיינים/עבודות של משרדי יחסי ציבור. את פרסי האריה השואג מעניק האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.

הדלפה
הדלפה היא העברת מידע/ידיעה לגורם שאינו אמור לדעת עליה. הדלפה היא מסירת מידע ללא סמכות וללא הרשאה.

הודעה לעיתונות (קומוניקט)
זוהי הודעה מודפסת המועברת בדואר אלקטרוני/פקס הכוללת מסר מוגדר ומופצת לרשימת תפוצה – לכל ערוצי התקשורת או לקבוצת עיתונאים. הנחת העבודה של איש יחסי הציבור היא שככל שההודעה לעיתונות כתובה באופן רהוט, ברור וענייני – כך סיכוייה להתפרסם, כפי היא, גדולים יותר.

הפצה
משרדי יחסי ציבור נוהגים לערוך הפצות לעיתונאים/עורכים/מובילי דעה. הפצות אלה כוללת מידע – הודעה לעיתונות על מהלך/מוצר/אירוע/השקה או קומוניקט ומוצר נלווה לשימוש/התנסות.

השקה
פתיחת חנות חדשה, מוצר חדש במגוון – כל אלה הן סיבה למסיבה והשקה תקשורתית. בשפת יחסי הציבור מהלך זה "שווה" הודעה לעיתונות, הזמנה לאירוע פתיחה, מסיבת עיתונאים וכו'.

חדשות
הכוח המניע של התקשורת.

טוק בק
תגובה ברשת האינטרנט.

טור אישי
דעה של עיתונאי/עורך/פרשן/מומחה מקבלת לעיתים ביטוי בטור אישי בתקשורת – בעיתון, ברדיו, באינטרנט או בטלוויזיה.
טור עיתונאי טוב אמור לעורר שיחה, להאיר נושאים שעל סדר היום או כאלה שלא... ולתת ביטוי/פרשנות או נקודת מבט אישית.


יועץ תקשורת
אדם המלווה גוף/ארגון או אישיות ומנהל את האסטרטגיה התקשורתית.

יחסי ציבור
הכלים האפקטיביים והאמינים ביותר ליצירת דעת קהל, להנעה לפעולה, ליצירת תדמית חיובית ולהעלאת המודעות. יחסי ציבור מאפשרים לארגון/עמותה/אדם להציג את מוצרים, רעיונות, עמדות בכלי התקשורת השונים. יחסי ציבור טובים מביאים את הלקוח (חברה/מוצר/מותג) ל-TOP OF MIND -ביצירת הנעה לפעולה.

לובינג
כלי המאפשר למפלגה/עמותה/אישיות ציבורית לקדם את עמדותיהם במישור הפוליטי.

מדיה
מרחב העולם התקשורתי הכולל את אמצעי התקשורת השונים: טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות וכו'.

מותג
מושג מעולם השווק המתאר מוצר/חברה/שירות וכו' המסמל ערכים ספציפיים היוצרים אסוציאציות ספציפיות בדעת הקהל/בקרב הצרכנים.
מטרת מותג לייצר ערכים חיובים ואהדה בקרב קהל היעד

מיתוג אישי
טרנד ה- Personal Branding (מיתוג אישי) שוטף בשנים האחרונות את ארה"ב ועכשיו הוא גם הגיע אלינו. יותר ויותר אנשים הגיעו להכרה כי השוק המודרני התחרותי דורש מהם לשווק את עצמם בדיוק כמו מוצרים על מדף, כי השם שלנו - הוא המותג! זה מתחיל בבידול, נמשך בניית זהות מותגית אחידה בולטת ומסתיים בהפצת המיתוג לקהל מטרה גדול וממוקד.

המיתוג האישי רלוונטי בימינו במיוחד בזכות עידן האינטרנט הנוכחי של ה- WEB2.0, המאפשר לכל אחד מאיתנו לבוא לידי ביטוי עצמי ולהפיץ את מסריו בצורה רחבה ומהירה, שאינה תלוית זמן או מקום. היום כל אחד יכול להיות מפורסם - וגם אתם!

יועצים, עורכי דין, רופאים, מטפלים, קואצ'רים, אומנים, פוליטיקאים ועוד בעלי עסקים ומקצועות חופשיים רבים נדרשים להפגין נוכחות אינטרנטית גבוהה תחת שמם, וכך למתג את עצמם בתחום מומחיותם. המיתוג האישי באינטרנט נחוץ לכל מי שמעוניין למנף ולקדם את הקריירה, להתפתח מקצועית-כלכלית ולמצוא עבודה שווה ומשרה נחשקת.

מסיבת עיתונאים
מסיבת עיתונאים היא מפגש יזום של איש יחסי הציבור או חברה לצורך העברת תדריך/מידע/מסר בעל ערך תקשורתי. העיתוי למסיבת עיתונאים נקבע מראש, ואליו מוזמנים עיתונאים. במסיבת עיתונאים נהוג לערוך מצגת ולהעביר את המסר הרצוי, ולאחר מכן להשי לשאלות העיתונאים. כל המידע הנמסר במסיבת עיתונאים הינו לציטוט ולייחוס.

ניהול משברים
למשרד יחסי הציבור/לדובר וליועץ התקשורת תפקיד מכריע בניהול משבר תקשורתי וביכולתו למזער נזקים. הטיפול במשבר תקשורתי דורש פעילות אינטנסיבית, מהירה ואמינה, וזאת כדי להשתלט על המשבר בזמן הקצר ביותר ולסיימו באופן מיידי. קיימים תרחישים שונים לטיפול וניהול משברים תקשורתיים: החל מטיפול במוצר פגום, שירות לוקה, פיטורי עובדים, בעיות פיננסיות, ועד למשברים הנובעים מבעיה תדמיתית של חברה/ארגון ומנהליה. תרחישים אלה ואחרים עלולים לגרום לנזקים חמורים ולפגוע באמון הציבור, הצרכנים, הלקוחות, העובדים, הספקים, נותני השירות, מתחרים ועוד.

ניוזלטר
מערכת מקוונת לניהול רשימות תפוצה רשימות דיוור. מערכת זו מאפשרת לשלוח קבוצה של מסרים שיווקיים, חדשות, ידיעות ומידע באופן מתוזמן.

סקופ
ידיעה בלעדית בעלת ערך תקשורתי .

סקר
הסקר הינו כלי מדידה והוא נעשה לרוב באמצעות מדגם סטטיסטי של האוכלוסיה. באמצעות הסקר מקבלים תשובות מדגמית על שאלות שהוצגו בסקר.

עיתון
כתב עת מודפס היוצא בתדירות יומי, שבועית, חודשית וכו'.

עיתונאי
אדם המועסק על ידי אמצעי תקשורת אחד או יותר ומתפרנס מכתיבה/העברת מידע לאמצעי המדיה.

פרו בונו
בהתנדבות, ללא תמורה.

פרסום
אחת מהדרכים היעילות ליצירת קשר עם קהל היעד באמצעות תקשורת המונים. באמצעות פרסום ניתן לקדם רעיונות, להעביר מסרים, להניע לפעולה, לשכנע וכו'.

קומוניקט
הודעה לעיתונות - Press Release – הודעה כתובה הנמסרת לתקשורת והוכנה על ידי משרד יחסי הציבור, דובר הארגון/החברה וכו' . הודעה זו אמורה להכיל ערך תקשורתי/חדשותי.

שיווק
אמצעי לקדם מכירות וכל פעילות עסקית של מוצרים או שירותים.

תדמית
כיצד האדם/החברה/הארגון/העסק נראים כלפי חוץ? איזה רושם הם מותירים. תדמית משקפת את האדם/החברה/העסק ומבטאת מה אומרים ומה חושבים עליו, כיצד הוא נתפס בעיני הזולת/החברה/קהלי היעד.

תוכן שיווקי
שיטת פרסום (בתשלום) להעברת מסרים שיווקים, לרוב באופן סמוי.

מידע נוסף
יעוץ תקשורת
יחסי ציבור
שיווק ופרסום
ליווי ומיתוג
קידום יוזמות
תרומה לקהילה
ניהול משברים
אינטרנט
שירותים נוספים
מיתוג אישי
הדחקת איזכורים שליליים בגוגל
צור קשר מיידי
שם
טלפון
E-Mail
www.ronenhillel.co.il , e-mail: ronen@ronenhillel.co.il  מרמורק 10 תל אביב 64254 |  טל: 052-2508109
פותח על ידי חברת אפריקום מערכות


 יחסי ציבור משנים כיוון | יחסי ציבור לתחום התיירות | יחסי ציבור בתחום הנדל"ן | יחסי ציבור בזמן משבר
יחסי ציבור לעמותות | יחסי ציבור לעסקים קטנים | יחסי ציבור ושיווק |  יחסי ציבור להייטק  יחסי ציבור לאתר | יחסי ציבור- כסף |  יחסי ציבור כתיבת הודעות לתקשורת  | יחסי ציבור ניו מדיה  | יחסי ציבור  מאמרים מקצועיים |  יחסי ציבור מותגים  
יחסי ציבור  רונן הלל - האתר החדש 



יחסי ציבור



יחסי ציבור | משרד יחסי ציבור | יחסי ציבור דרושים | חדשות יחסי ציבור | מומלצים יחסי ציבור | יחסי ציבור באינטרנט